Broasca Pepe

pepefroggie

Broasca Pepe este un caracter antropomorf, cu corp umanoid, creat de către Matt Furie în serialul de comedie intitulat „Boy’s Club”. Serialul a debutat în anul 2005, iar printre personajele principale se numărau monștrii adolescenți pe nume Pepe, Brett, Andy și Landwolf. Mai multe ilustrații cu Pepe s-au postat ca emoticoane pe site-ul 4chan, iar utilizarea originală a meme-ului a evoluat. Astfel au apărut mai multe variante.

367

La începuturi, pe parcursul anului 2008, Pepe era asociat de către oameni doar cu imaginea intitulată „Feels Good Man”. În acest sens, pe 4 Februarie, imaginea menționată s-a postat pe site-ul de comedie  „Something Awful”.

feels-good-man

În anul 2009, o versiune editată a lui Pepe, acesta era trist și avea textul „Feels bad man”, a început să circule ca o imagine – reacție pe 4chan și pe forumurile de body building.  Pe 25 Ianurie 2011, s-a publicat un interviu acordat de către Furie, unde a discutat despre originile broaștei Pepe. Pe 13 iunie 2014, s-a creat blogul „PepeTheFrogBlog” pe Tumblr, iar, pe 23 Iulie, s-a lansat pagina de Instagram. Pe 25 octombrie, a apărut pe forumul Reddit o subcategorie special dedicată broaștei, unde se postau poze cu aceasta în diferite ipostaze. Nu în ultimul rând, s-a înființat, pe 7 decembrie 2014, o pagină de Facebook dedicată acestuia.

7d1

De asemenea, meme-ul a fost distribuit în spațiul online și de către persoane publice sau chiar de către business-uri foarte cunoscute. Spre exemplu, Katy Perry, pe 8 noimebrie 2014, a postat o poză cu Pepe care plangea, cu textul „Australian jet lag got me like”. În următorii trei ani, tweet-ul a primit peste 17,000 like-uri și 10,500 de share-uri.

1bb

Și Nicky Minaj se numără printre persoanele care fac parte din clubul Pepe. Arista hip-hop a postat pe 18 decembrie 2014 o ilustrație cu broasca Pepe înclinată și care-și prezenta în mod clar fesele. Această ilustrație era însoțită de textul „Me on Instagram for the next few weeks trying to get my followers back up”. În doi ani, postarea a primit peste 281,00 aprecieri și 13,900 comentarii.

13b

Până și actualul președinte al Americii, Donald Trump, a apelat la acest meme în trecut, pe 13 Octombrie 2015, când a distribuit o poză în care el și Pepe se metamorfozează. În termen de 16 luni, postarea a adunat peste 11,000 like-uri și 8,100 distrubiri.

4b3

Ultimul exemplu pe care-l prezint îi aparține lanțului de restaurante din SUA numit Wendy’s, care, pe 2 Ianuarie 2017, a răspuns unui utilizator printr-o ilustrație a lui Pepe desenată într-o manieră asemănătoare mascotei brandului. Postarea a atras foarte multe critici, drept urmare a fost ștearsă, iar conducerea a transmis următorul mesaj „Our community manager was unaware of the recent evolution of the Pepe meme’s meaning and this tweet was promptly deleted.”

20f

Leave a comment